dinsdag 7 januari 2014

Routeplanning



“Chauffeur, u rijdt helemaal fout. U moet vanaf Arnhem de A50 naar Apeldoorn nemen en dan de A1 naar Enschede. En dan neemt u afslag Lochem en dan komt u vanzelf bij Ruurlo uit.”
“Mevrouw, ik rijd via Doetinchem, langs Varsseveld en zo binnendoor.”
"Dat kán helemaal niet. Weet u hoe vaak ik bij die mensen op bezoek ga? Héél vaak. En al die taxichauffeurs rijden altijd zoals ik het u vertelde. Binnendoor is gekkenwerk.
Ik MOET daar tussen kwart voor elf en elf uur zijn, want dan rekenen ze op me met de koffie. Ik heb dat allemaal precies berekend en gepland. Als u de goede weg zou rijden en er niet teveel oponthoud is, halen we dat allemaal net. Maar u doet het natuurlijk weer hartstikke FOUT!”
“Sorry mevrouw, maar deze route leek mij beter. Bovendien zijn we nu al voorbij Zevenaar, dus omkeren kost alleen nog meer tijd en kilometers.”
“U bent een nepchauffeur. Een chauffeur van niks. Hier, kijk maar. Ik heb een wegenkaart meegenomen en daar heb ik de route precies op uitgestippeld. Díe moet u rijden en reken maar dat ik een gigantische klacht tegen u in ga dienen als ik ook maar één minuut te laat daar ben. Heb ik dat weer, een eigenwijze chauffeur. Eentje die de weg niet kent. Nou, ze hoeven me nooit meer met u op pad te sturen hoor. Moet je zien, rijden we hier door de wildernis. Ik geloof nooit dat we er voor twee uur vanmiddag zijn. En dan heb ik maar even tijd en dan komt de taxi al weer voor de terugweg. Nepchauffeur. Zoek het maar uit. Eigenwijs. Moppermoppermoppermopper.”
“We zijn er mevrouw. Het is precies 10:33, dus u bent nog ruimschoots op tijd voor de koffie.”

Denk je dat er een bedankje af kon?

augustus 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten