zaterdag 4 januari 2014

Blaren


Er is deze avond weinig te doen, dus ik besluit met de taxi bij het station te gaan staan, soms levert dat nog een ritje op. Ik sta nog niet stil bij de taxistandplaats, of er komt al een woedende vrouw op me af. "Hoe haal je het in je hoofd. Hier moeten permanent taxi's staan! Ik wacht nou al tien minuten zonder dat er een taxi voorbijkomt. Nou ben ik te laat op mijn werk en dat is jullie schuld!"

Ze keilt haar tas op de achterbank, ploft op de passagiersstoel en ratelt verder, maar nu in haar mobieltje. Natuurlijk wil ik niet luisteren naar wat ze vertelt, maar wat moet je als iemand loeihard door de radio heen kwekt?

De dame in kwestie moet naar een bekend bordeel in een van de dorpen, gaandeweg haar telefoongesprek wordt steeds duidelijker dat ze niet bepaald als barjuffrouw in die gelegenheid werkt. "December, dat was een goede maand. Maar toen kwam januari, dat was niks. Februari startte met carnaval, daarna hadden die boeren geen geld meer. Ik hoop dat het nou wat beter gaat. Ik heb twaalf dagen achter elkaar gewerkt en vorige week bracht ik niet meer dan 300 euro thuis. Drie keer niks dus, daar kan ik de taxi niet eens van betalen. Enfin, ik hoop dat ik vanavond de blaren op m'n kut kan neuken, dan hebben we thuis ook weer eens lol. Maar we zijn er, meid, ik moet stoppen. Morgen bellen we verder. Doei, kusje."

Geld heeft mijn klant niet, dat heb ik intussen wel begrepen. Dus of ik even mee naar binnen wil gaan, dan kan haar bazin met me afrekenen. Het duurt lang voor mevrouw het geld bij elkaar heeft gezocht, intussen krijg ik van mijn klant een colaatje van de zaak.

Zo, nu kan ik met recht zeggen dat ik ook wel eens in een bordeel aan de bar heb gehangen. En gelukkig hoef ik nergens blaren op te krijgen om 300 eurietjes te verdienen. Zo slecht heb ik het als taxichauffeur dus nog niet.

maart 2008


1 opmerking: