woensdag 2 juli 2014

Aliëns




Het is een vaste klant, driemaal per week gaat hij per taxi naar de dialyse. En dan niet zomaar om de hoek in het ziekenhuis, maar 30 kilometer verder. "Want daar bij ons in dat ziekenhuis gebeuren dingen die Jezus niet wil."
Hij praat er maar af en toe over en verliest zich dan in bloederige beschrijvingen van abortussen. In die gevallen prijs in mij gelukkig met een heel klein gehoorgaatje in mijn rechteroor en een enorme trechter in mijn linker. Ofwel: het geluid is weer weg voordat het tot me door kan dringen. Maar voor de rest...? Ach, verder is het wel een aardige man hoor. 

Vandaag in de taxi ging het over koetjes en kalfjes, totdat hij opeens op iets anders overstapte. 
"Ziet u dat, die strepen in de lucht?" 
Het lijkt een heel neutrale vraag, dus ik antwoord: "Ja, dat zijn vliegtuigstrepen. En daarboven zitten nog wat veerwolken." 
"Nee hoor mevrouw, dat ziet u verkeerd. Dat zijn chemtrails. Die worden gemaakt door ufo's, bestuurd door aliëns. Via die chemtrails strooien de aliëns chemicaliën over de wereld. Die aliëns bedenken dat niet zelf, ze worden aangestuurd door de nefrim gods."

"Uh, de WAT?" Dit gaat me even te snel. 
"De nefrim gods. Dat zijn gevallen engelen. Er zijn heel veel nefrim gods en ze zijn overal. Maar ze kunnen ons geen kwaad doen want de krachten van Jezus en de aartsengelen zijn veel sterker."

Ah, we komen bij Jezus, dáár heeft hij het vaker over en dat is iets dat ik herken, iets waarmee ik ook ben opgegroeid. Maar nee, mijn passagier laat Jezus links liggen en gaat verder bij een ander deel van zijn verhaal, de ufo's. 
"U dacht natuurlijk dat ufo's niet bestaan, maar ik heb ze zelf gezien hoor. Toen ik nog in mijn vorige huis woonde zag ik er op een avond twéé bij ons in de straat, op ongeveer 15 meter boven de grond. Ze hadden de vorm van een sigaar, of van een zeppelin, u weet wel. De omtrek was helemaal verlicht."

Het is niet mijn gewoonte om het verhaal van klanten onderuit te halen. Waarom zou ik ook? Als taxichauffeur ben ik wat dat betreft heel wat anders dan in mijn journalistieke tijd. Ik doe niet meer aan waarheidsvinding, dat is voorbij. Het is juist veel leuker om mensen maar te laten gaan en te zien waar we uitkomen. Dus stel ik alleen af en toe een vraag als ik iets niet versta. Toch kan ik me nu niet inhouden: "Wat deed u toen u die ufo's zag?"

"Ik riep de aartsengel Michaël aan en die heeft ze met zijn lichtend energiezwaard weggejaagd. Ik roep wel vaker aartsengelen aan. Dat kunt u ook, als u dat wilt. Bij mij staat Michaël altijd vrij snel klaar. Zo hielp hij me ook toen mijn dochter gestalkt werd. Die stalker kwam de achtertuin in en ik zag hem. Ik heb meteen Michaël om hulp gevraagd en die stalker vlóóg de tuin uit, zo over het prikkeldraad heen. Nee, als u problemen heeft zou u echt eens de aartsengel Michaël moeten proberen, mevrouw,"

Echt? Zou het? 
Ik zal het onthouden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten